Spider naevi

Aantal behandelingen:

6 weken vóór tot 8 weken na de kuur niet zonnen en SPF 50 gebruiken

Spider naevi

Heeft u last van stervormige, rode bloedvaatjes (spider naevi) in of rond uw gezicht, op uw handen of op uw onderarmen? Werd u tijdens uw zwangerschap onaangenaam verrast door die ontsierende ‘spinnenkopjes’? Onze lasertherapie met de GentleMaxPro® zorgt dat u van deze onesthetische uitziende bloedvaatjes verlost wordt. Spider naevi, ook wel spinnenkopjes genoemd vanwege de stervorm, zijn in feite rode vaatbultjes met kleine rode uitwaaierende bloedvaatjes. De lasertechniek van onze GentleMaxPro® helpt u van deze onflatteuze vaatjes af. Met huidtype 1 t/m 4 u komt u in aanmerking voor deze vasculaire behandeling. Er zijn gemiddeld 1 tot 3 behandelingen nodig om goede resultaten te bereiken. Vanwege het risico op Post Inflammatoire Hyperpigmentatie – goedaardige rode tot bruine verkleuringen van de huid door ontstekingen na de behandeling – komen mensen met huidtypes 5 en 6 helaas niet in aanmerking voor lasertherapie. Voor deze vaatbehandeling kunnen wij u eventueel verder helpen door middel van een coagulatiebehandeling.

Wat u vooraf moet weten

Heeft u een medische indicatie, bijvoorbeeld vanwege een schildklierafwijking of een leveraandoening? Dan heeft u een verwijzing van uw fleboloog nodig om in aanmerking te komen voor lasertherapie. Zijn de plekjes die u wilt laten behandelen grillig van vorm, onregelmatig van kleur, bloeden ze spontaan of veranderen, groeien of jeuken ze? Laat de huisarts er dan eerst even naar kijken. Die kan u eventueel doorverwijzen naar de dermatoloog. Wij behandelen expliciet geen moedervlekken.

Intake

Aan deze behandeling gaat een kort intakegesprek vooraf.

Zonwaarschuwing

Leest u onze zonwaarschuwing goed door voordat u met de behandeling start.

Ervaringen en resultaten

Voor alle door Aphrodite Clinic aangeboden behandelingen geldt dat ervaringen en resultaten per cliënt kunnen verschillen.

De behandeling

Na desinfectie van de huid wordt een laserstraal gericht op de spider naevi met behulp van de GentleMaxPro®. De laserstraal wordt geabsorbeerd door de rode kleurstof in het bloed. Tijdens de behandeling ontstaat er warmte in het bloed, die vervolgens wordt afgegeven aan de vaatwanden. Dit proces zorgt ervoor dat de vaatwanden krimpen en aan elkaar plakken. Deze beschadigde vaten worden door het lichaam zelf opgeruimd. Tijdens de behandeling kunt u een prikkend, pijnlijk gevoel ervaren. Het unieke koelsysteem van de GentleMaxPro® zorgt tijdens de behandeling voor bescherming en verdoving van de huid. Brandt de behandelde plek nog na, dan kunt u dat direct aangeven. Wij kunnen uw huid dan extra koelen. Na de behandeling brengen wij een hydraterende zonbescherming met SPF50 aan. Om uw ogen te beschermen tegen de laser draagt u tijdens de behandeling een bril.

Nazorg

Het is belangrijk dat behandelde plekjes tot 24 uur na de coagulatiebehandeling niet nat worden. Zorgt u er bovendien voor dat u niet aan de plekjes krabt en ze beschermt tegen de zon. De plekjes zullen zich op die manier op een natuurlijke manier mooi kunnen herstellen. Een siliconencrème kan helpen bij een mooi littekenherstel.

Koeling en verzorging

U kunt na de behandeling nog wat pijn ervaren. De behandelde huid kan nog enige tijd branderig aanvoelen. Het is dan prettig om uw huid te verkoelen en te verzorgen.

Zonwaarschuwing

Volg onze zonwaarschuwingsadviezen na uw behandeling altijd op.

Vervolgbehandelingen

De behandeling van spider naevi wordt in de meeste gevallen 1 tot 3 keer herhaald om het beste resultaat te behalen. Na 1-2 maanden zijn de resultaten goed zichtbaar. Vanaf 4-6 weken na de laserbehandeling kunt u een vervolgbehandeling krijgen.

Tarieven

Prijs
Spider Naevi

€60,00

Meest gestelde vragen

Wanneer zie ik het resultaat van de Spider Naevi behandeling?

Direct na de behandeling is het resultaat niet zichtbaar. In een periode van gemiddeld vier weken breekt het lichaam de behandelde vaatjes af waarna het op een natuurlijke wijze afgevoerd wordt.

Is de lasertherapie pijnlijk?

Tijdens de behandeling van Spider Naevi voelt u kleine warme speldenprikjes, dit kan wat branderig aanvoelen. Het branderige gevoel zal binnen enkele uren verdwijnen. Over het algemeen is deze behandeling voor veel individuen goed te verdragen.

Hoeveel behandelingen heb ik nodig voor het gewenste resultaat?

Gemiddeld zijn er één tot drie behandelingen nodig om Spider Naevi te verwijderen. De oorzaak van Spider Naevi wordt niet behandeld, dit betekent dat in de loop van de tijd de haarvaatjes weer zichtbaar kunnen worden. Daarom adviseert Aphrodite Clinic om de behandeling na 1 á 3 jaar te herhalen om het resultaat te behouden.

Is het mogelijk dat er na de behandeling nieuwe vaatjes ontstaan?

Ja dat is mogelijk. Er zijn vele factoren die ervoor kunnen zorgen dat de vaatjes terugkomen. Voornamelijk komt dit door:

• Uv-straling.
  • Het verouderingsproces.
  • Erfelijke bepalingen.
  • Roken.
  • Extreme warme/ en koude temperaturen.

Is het mogelijk om blauwe, paarse en rode bloedvaatjes te laseren?

Ja dit is mogelijk. Doormiddel van de Gentle Max Pro is het mogelijk om zowel blauwe, paarse en rode bloedvaatjes te laseren.

Worden de kosten van de behandeling Spider Naevi vergoed door mijn zorgverzekeraar?

De kosten van de behandeling Spider Naevi komen niet voor een vergoeding van de zorgverzekering in aanmerking.

Afspraak Maken